poniedziałek, 16 lipca 2012

Body wrapping - cudowna moc folii


fot:google

Czym w ogóle jest body wrapping?


To zabieg mający na celu pobudzenie krążenia krwi i limfy, ma poprawić podskórne przepływy płynów ustrojowych. Konieczne jest oczywiście wspomaganie go odpowiednimi preparatami.

Do wykonania zabiegu w domu potrzebna nam będzie rolka elastycznej folii spożywczej oraz balsam ujędrniający, antycellulitowy, wyszczuplający czy choćby jeden z popularnych ostatnimi czasy olejków. Warto zwrócić uwagę na to aby preparat zawierał jak najwięcej składników odżywczych. Mogą to być algi, kompleks Q10, minerały, czy też cokolwiek innego wpływającego dobroczynnie na skórę.

Aby zabieg był skuteczny - należy go wykonać kilkanaście razy w 2-3 dniowych odstępach, choć już po pierwszym dniu widać efekty. Po całej serii natomiast efekt wyszczuplenia wygładzenia i uędrnienia jest wręcz spektakularny. Pobudzone do prawidłowego krążenia krew i limfa czynią w zasadzie cuda z newralgicznymi miejscami kobiecego ciała.

Ale to nie wszystko. Podczas kuracji limfa porusza złogi toksyn. Aby pomóc organizmowi pozbyć się ich nadmiaru należy wypijać około 2 litrów wody dziennie - wypłucze ona to co jest zbędne i nawodni dodatkowo organim co jest oczywiście nie bez znaczenia dla efektu końcowego.

Sama czynność owijania jest bardzo prosta. Zaczynamy od kończyn - smarujemy je przygotowanym wcześniej preparatem i stopniowo przesuwamy się ku środkowi ciała kończąc na brzuchu i pośladkach. Owijamy się dość mocno - skórę należy ucisnąć aby pobudzić limfę do pracy. Dzięki uciskowi zwiększa się także przemiana materii, co ma wpływ na efekt wyszczuplający.

Co uzyskamy dzięki body wrappingowi?

-wyszczuplenie ciała
-wspomożenie diety
-nawodnienie organizmu
-polepszenie napięcia skóry
-pomoc w walce z cellulitem
-usunięcie nadmiaru wody z tkanek
-pielęgnacja skóry
-redukcja tkanki tłuszczowej


Komu nie wolno się owijać?

-kobietom w ciąży
-osobom z zatorami żylnymi
-jeżeli masz infekcję (grypa, angina)
-osobom z problemami sercowymi
-nadciśnieniowcom
-nerkowcom
-osobom z żylakami
-osobom po przebytyc niedawno operacjach

Co Wy na to? Ja jestem już po pierwszym zabiegu. Mam problemy  z zatrzymaniem limfy na łydkach i po dzisiejszej nocy różnica jest ogromna. Przynajmniej 4 cm różnicy w obwodzie na jednej nodze. Do smarowania użyłam wyszczuplającego balsamu z Biedronki.

Na jaki czas się zawijamy?

W komentarzach pytacie o czas zawijania się. Przy zwykłych drogeryjnych preparatach najlepiej zawinąć się na całą noc. Przy specjalistycznych preparatach do Body Wrappingu zawierających wyciągi z papryki czy też cynamonu należy stosować czas zalecany przez producenta co równa się z reguły około 1-1,5 godziny zabiegu. Ilość folii do zawinięcia to najlepiej około 2 warstw - plus kołdra czy też ciepły koc.

25 komentarzy:

  1. Fajna metoda, chyba wypróbuję! A na jaki czas trzeba się zawijać?

    Pamiętam, że moja mama kiedyś zawijała się w folię przed wskoczeniem na rowerek i o ile dobrze pamiętam naprawdę była zadowolona z efektów :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Karotko - ja z niespecjalistycznym balsamem wskoczyłam w folię na 7 godzin pod kołderkę - no na całą noc. Ale przy balsamach np z wyciągiem z papryki bym nie ryzykowała - lajtowe preparaty cała noc - mocne rzeczy specjalne dla body wrappingu ok. 1-1,5h

      Usuń
  2. A jak długo trzeba w tej folii siedzieć ?? I ile warstw musimy nałożyć ? Wystarczy raz się owinąć ??

    OdpowiedzUsuń
  3. W szkole zawsze lubiłam te zabiegi:)

    OdpowiedzUsuń
  4. Mam nadciśnienie tętnicze od 2,5 roku, więc nie bardzo to widzę. Chociaż strasznie to kusi - szczególnie, biorąc pod uwagę fakt, że od sierpnia zaczynam ćwiczenia - coś mogłoby się przydać na ujędrnienie ciałka i pozbycie się nieznacznego, a jednak istniejącego, cellulitu.

    No i czy można to stosować na ramiona i część ręki (przedramię)? Tam dopiero to mam słabe krążenie...

    Kurcze, chyba zaryzykuje.

    ~ etus.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. na ramiona też można - oczywiście
      przy nadciśnieniu zawijałabym małe partie ciała - jednej nocy łydki innej uda innej nocy ramiona - tak żeby ograniczyć jak najbardziej ucisk

      Usuń
  5. Chyba spróbuję:) Może i ja zauważę jakąś różnicę:)

    OdpowiedzUsuń
  6. widzę, że sporo osób nie mogłoby go używać, ja mam częste infekcje gardła, więc też nie mogłabym sobie na to pozwolić

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. nie wolno stosować tylko podczas infekcji jak jesteś zdrowa to ok

      Usuń
  7. wow! kurcze, trzeba to sprawdzić :D

    OdpowiedzUsuń
  8. Ja tak zrobiłam kiedyś używając błota z morza martwego i szczerze mówiąc nie wytrzymałam-dla mnie było to do tego stopnia niewygodne, że obudziłam się w nocy i wszystko zmywałam:) Aczkolwiek moja skóra na pewno odwdzięczyłaby mi się za cierpliwość, dziękuję za przypomnienie tej metody po roku!:D

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. nie ukrywam - mnie też swędziało, ale czego się nie robi dla efektu :D

      Usuń
  9. ja zwykle owijam się folią spożywczą kiedy wyruszam na rolki! ;D zwykle na partie brzucha czy nóg. Potem co prawda wylewa się tona wody po jej zdjęciu, ale efekty są zadowalające. Polecam każdemu :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. też dobry pomysł, ja jednak należę do osób żyjących w trybie oszczędzania energii :D

      Usuń
  10. Idę kupić folię... znaczy nie o 23 ciej, ale ogólnie =]

    OdpowiedzUsuń
  11. Bardzo jestem ciekawa rezultatów choć to raczej nie dla mnie, jakoś nie widze siebie owiniętej folią ;)

    OdpowiedzUsuń
  12. Uwielbiam dziewczyny owinięte folią na bardzo dłuuuugo :)
    Miło też wspominam Openair gdzie w 30 stopniowym upale moja dziewczyna robiła sobie foot wrapping i przez całe trzy dni nie zdejmowała kaloszy nawet do spania! Nie mogłem z wrażenia spać myśląc co musi się dziać u niej w gumiaczkach, ale ona kategorycznie zabroniła mi się do nich zbliżać ;((

    OdpowiedzUsuń
  13. A mozna stosowac mieszanke kawy z kremem antycellitowym? próbował juz ktos? co o tym myslicie?

    OdpowiedzUsuń
  14. Ja właśnie mam na sobie domowy preparat z cynamonu kawy i kremu antycell. Umieram po 29 minutach. nie wyobrażam sobie całej nocy :-(

    OdpowiedzUsuń
  15. Właśnie leże owinięta folia wysmarowaną cynamonem, grzeje dość przyjemnie i jakoś te pieczenie mi nie przeszkadza. Ciekawa jestem efektów.

    OdpowiedzUsuń
  16. Bardzo fajny i u mnie niezwykle skuteczny zabieg na cellulit. Dodatkowo bezbolesny i dla leniwców takich jak ja :)
    Wolę go znacznie bardziej niż na przykład bańki chińskie. Polecam każdemu kto chce szybko ujędrnić skórę i zmniejszyc cellulit

    OdpowiedzUsuń
  17. A ja używam oleju kokosowego zamiast tych kremików ;)

    OdpowiedzUsuń

Dziękuję za wszystkie komentarze :) Odpowiadam na nie tutaj - pod postem :)